Verslagen/ ingezonden stukken (22-06-2016)

Hallo Big Six fans,

Afgelopen weekend was dan het Big Six treffen in Meddo na een jaar afwezigheid. Er zijn in totaal zo’n 15 Z1300’s geweest over het weekend uit diverse windstreken. Zelfs 2 bekende Duitse Z1300 rijders hadden de weg naar Meddo gevonden en hadden het erg naar hun zin. Hoewel het een klein clubje was, was het daarom niet minder gezellig !

Het motorhotel in Meddo is een fijne plek met voldoende ruimte, nette kamers, goede verzorging en prima eten en drinken.

Op zaterdag hebben we de Slinge route gereden van zo’n 100km door de Achterhoek en op een klein buitje na de hele dag droog gehouden. Een oudgediende van de club namelijk Harrie Dik kwam na terugkomst in het hotel nog even met zijn nog steeds erg nette groene Z1300 met CBX kuip langs. S’avonds een mooi saladebuffet met een Braziliaanse gril met heerlijk mals vlees en voor en na de nodige bieren….

Zondagmorgen om 11 uur kwam Bert Vonderman aan op zijn ex Richard Fluttert Turbo Z1300 , en is met ons meegereden naar Elst bij Arnhem waar de Classic TT werd verreden. Hier hadden we een eigen plek op het terrein en konden de mensen zich vergapen aan al het zes cilinder geweld. Na wat races gezien te hebben gingen sommige hun eigen weg en de Amsterdam en Zaandam chapter reden vanaf Elst een mooie route helemaal binnendoor onder leiding van Wim Jansen ; de Z1300 monteur uit Beinsdorp. Na nog een koffie/lunchstop werden er handen geschud en kwam iedereen weer voldaan en droog thuis met leuke herinneringen en vol goede zin om er volgend jaar weer bij te zijn ! Zal vast weer een ander lokatie worden want zo houden we het ieder jaar leuk en afwisselend.

GrtZ, Wilco

Hallo Big Six fan’s,

Afgelopen zaterdag onder een stralende zon verzamelden we op onze oude locatie Flora in Doorn waar we menig clubdag cq ledenvergadering hebben gehad en waar we ooit begonnen zijn 24 jaar geleden !
Het pand van “stofjas” staat er nog, maar vraag niet in wat voor staat…..

Met een flinke groep van zo’n 20 motorfietsen (waarvan 15 z1300’s ) reed Maarten Kraan een mooie toertocht binnendoor naar Nol Bikker waar we werden verwelkomd op het veld en waar op dat moment al een paar honderd Kawa’s stonden opgesteld. Alles was goed voor elkaar met diverse standjes, een grote biertent/ snackkar en vele Kawafielen. Om 14.30 werd er begonnen met verzamelen voor de recordpoging en in gestaag tempo ging het naar een plek net buiten Noordeloos. Er moesten minimaal 350 Kawa’s mee doen maar dat werd niet gehaald met 285 stuks. Helaas. Daarna ging de tocht van exact 35 km verder met diverse rondjes om Noordeloos ; dit leek meer op een kermis wielerkoers aangezien we meerdere malen langs hetzelfde punt reden.

Nol en een aantal dames zagen er geweldig uit in hun oude Kawa pakken alsof ze zo uit een folder van 1973 waren weg gereden met hun 3 cilinder 2 takten …….

Totaal waren er zo’n 25 Z1300’s aanwezig op de dag en al  met al was het zeker geslaagd te noemen.  Over 5 jaar als Nol 40 jaar bestaat weer een nieuwe recordpoging !

Facebook

GrtZ, Wilco

Frankrijk Treffen 2014 ANNECY

Donderdagochtend 29-05 om 06.00 opgestaan. Het regende een beetje en er bleef weinig anders over dan de regenoveral aan te trekken. De weersberichten waren de afgelopen week niet erg gunstig voor de regio Annecy. Snel nog een bakkie leut, de koffers bevestigen en om 07.00 kunnen we, voor een reisje van ca. 900km naar Annecy. We hebben besloten om over Duitsland en Zwitserland te rijden ipv Luxemburg en Frankrijk. Na 300km kwamen de eerste zonnestralen en konden we de regenpakken uitdoen. Die zon was zeer welkom op de zwarte kleding en al gauw werden onze spiertjes weer warm. De reis liep verder goed en snel en in de namiddag om 16.30 komen we in Epagny bij Annecy aan. Motor parkeren, bagage afladen en hotelkamer opzoeken. Na de hartelijke ontvangst van de Fransen en het gebruikelijke Z1300 T-shirt te hebben gekregen komen dan ook meer en meer andere bekenden en al gauw besluiten we op zoek te gaan naar een lekker koud pilsje. Dat hebben we wel verdiend. Samen met de Belgen en enkele Fransen vinden we een Ca ve met 100 verschillende bier en wijn soorten, en het duurt dan ook niet lang of de stemming komt er goed in. Zo goed dat we bijna te laat waren voor het avondeten, dat zoals altijd zeer goed verzorgd is in Frankrijk. Bij het avondeten werd ook voor het eerst duidelijk hoeveel personen de moeite hadden genomen om naar het Treffen te komen. We waren met 109 man en 73 Motoren!!!

Tot laat in de avond hebben we met vele bekenden en nieuwe mensen gekletst en gedronken en het was al gauw laat voordat we na een lange dag eindelijk het bed konden opzoeken. ’s Morgens pas om 09.30 de rit dus gelukkig nog tijd om te slapen of….

Pünktlich 09.30 gingen we richting Col des Aravis en de rit ging over mooie landweggetjes met flink wat bochten. De eerste stop was in La Clusaz, een wintersportplaatsje op 1100mtr met vele leuke terrasjes en winkeltjes. Die waren gelukkig gesloten. (mijn vrouw was erbij..) Vervolgens ging het verder over de pas Col des Aravis op 1500m hoogte waar we een lekker 3 gangen menu met streekspecialiteiten konden verorberen. Zo was er onder andere een gerecht met gebakken aardappelen, spek en kaas. Enkele kilo’s zwaarder begonnen we vervolgens aan de afdaling richting Annecy waar we een Klokkengietersfabriek en museum bezochten. Het was alweer prachtig weer die dag waarna we terug zouden rijden naar het Hotel. Niemand had er echter rekening mee gehouden dat alle toeristen dit weekend naar Annecy zouden komen want het stadje zat compleet dicht met file. Complete Chaos. Iedereen wilde met z’n motor maken dat ie wegkwam en drijvend in het zweet kwamen we uiteindelijk bij het hotel terug. Snel douchen, dan weer eten en drinken en alweer was een dag voorbij gevlogen.

De volgende ochtend ging de rit richting een Panorama Restaurant waar we mooie foto’s van het meer van Annecy konden maken. Jammer genoeg was de berg echter omringd door dikke mist waardoor het idee van de foto’s in het Lac viel. Dan maar een kop koffie en beginnen aan de afdaling van de Col de la Forclaz. Zeer de moeite waard. Heerlijke bochten en redelijk overzichtelijk. Jammer dat we niet even alleen waren en konden gassen!!! Voor het middageten hadden de Fransen een restaurant uitgezocht waarvan de eigenaar een echte motorliefhebber was en de ontvangst was dan ook super. Na nog een korte wandeling bij het meer gingen we aan tafel. Als nagerecht was er een prachtige huisgemaakte slagroomtaart voor 100 man met Z1300 motoren erop afgebeeld!

Op onze 120 paardjes ging de tocht vervolgens naar de Gorges du Fier. Een prachtige grot en spelonk door de rivier uitgeslepen. Voor een enkeling met hoogtevrees was de blik in de diepte iets teveel van het goede, die draaiden zich om.

Na de Gorges du Fier gingen we vervolgens naar een Kawa Dealer in Epagny alwaar we de nieuwste modellen konden aanschouwen en waar vervolgens door de Fransen de prijsuitreiking voor mooiste motor, verste reis etc werd uitgedeeld. Er stonden enkele kraampjes met snacks en drinken en na een speech van de eigenaar en een rondje met diverse bedankjes ging het terug naar het hotel.

Het was alweer de laatste avond en we hadden ons voorgenomen rustig aan te doen met de alcohol, maar als zo vaak blijft het bij mooie voornemens!! Het werd wederom erg gezellig en het blijkt maar weer dat er nog genoeg Kawa gekken rondlopen. (gelukkig maar)

Na het altijd weer lastige afscheid vertrokken we zondagmorgen om 07.00 terug richting Nederland.

Helaas werd het een vervelende rit met veel file maar we kwamen om 17.30 weer heelhuids aan!

Volgend jaar is het Franse Treffen in de Pyreneeën. Hou met hemelvaart maar vast een plekje vrij in de agenda, want veel mooier als daar zullen de Treffen niet worden.

Groetjes Meriam en Robert

Begin 2012 heb ik een KZ1300 Canadese uitvoering van de schroothoop gered en beetje bij beetje opgeknapt.
In het voorjaar werd er de laatste hand aan gelegd en dit Treffen was de kans om de 1300 eens stevig aan de tand te voelen. Zaterdagochtend om 07.00 vertrok ik naar Hoogstede, alwaar Ina en Mario het Treffen hadden
georganiseerd. Dit was hun 10de en tevens laatste Treffen dat ze organiseerden omdat ze naar Zweden zijn geemigreerd.
Ina en Mario, hartstikke bedankt voor alle goede zorgen tijdens deze Treffen en ik wens jullie heel veel succes in Zweden toe.

BEDANKT VOOR ALLES !!!!!

De KZ1300 tank was 3/4 vol, ca 60km mee gereden en de tocht kon beginnen. Ik kom uit Limburg dus het was voor mij makkelijker om over de Duitse kant te rijden. Eerst naar Essen en daar via enkele afslagen uiteindelijk op de A31 richting Hoogstede. Daar ik geen navi meeneem als ik met de Z1300 rij weet je niet precies waar alle tankstations liggen. De KZ1300 Canadese uitvoering heeft een 19Liter tank en al gauw had ik wat kilometertjes achter me liggen.
Echter nog geen tankstation gezien op die A31. Bij 200km begon de kawa te stotteren en bekroop mij een vervelend gevoel.
Ik stopte en probeerde de benzinekraan op reserve te draaien. Er was geen beweging in te krijgen. Dus moest de tang eraan te pas komen. Maar die zat onder de buddy en daarop had ik met spanbandjes mijn tas bevestigd. Dus dat moest allemaal los. !@#!#@@#$%
Toen de eerste de beste afslag nemen en een tankstation zoeken. Ik ging langzamer rijden om benzine te sparen en groot was mijn opluchting toen ik eindelijk bij een tankstation uitkwam. Verder verliep de route volgens plan en kwam ik op de nieuwe locatie aan. Motorcamping The Rose. Ik werd hartelijk ontvangen door de Nederlandse Eigenaren Sylvia en Gert. Ze hebben een
heel leuke motorcamping en niets is hun teveel. Een flesje Kronenbourg Pils kost er € 1,50 (ook niet onbelangrijk)
Na installatie trof ik enkele Duitse Z1300 rijders die ik van andere Treffen kende en gezamenlijk zijn we rond 12.30 vertrokken
voor een tocht door de omgeving. We kwamen in Enschede terecht waar een grote markt was met van alles en nog wat en na een lekker
bakje kibbeling hebben wij een terrasje opgezocht en een welverdiende Grolsch gepakt. Tijdens de terugweg werden we nog
getracteerd op een flinke plensbui en tegen 17.00 waren we terug bij The Rose. Daar ben ik bij de Nederlandse groep aanwezigen gaan zitten. Te weten Dennis en Henk. Je leest het goed, de hele Nederlandse opkomst bestond uit 2 Zaandammers en een verdwaalde Limburger. Als we als liefhebbers van ons prachtige staaltje techniek nog maar met drie man aanwezig zijn krijg ik de tranen in m’n broek.
Ik doe aan alle Z1300 rijders de dringende oproep / noodkreet kom die Treffen toch bezoeken. Ze zijn beregezellig en je bent er even uit.

We kunnen en mogen dit niet verloren laten gaan. Uiteindelijk waren er 22 Z1300’s aanwezig; voornamelijk Duitsers.

Voor volgend jaar zou ik best een Treffen in Limburg willen organiseren maar voor drie man kan ik me de moeite besparen.

Enfin, Zaterdag avond hadden we een heerlijke BBQ met lekkere salades en 5 stukken vlees per persoon!!
De biertjes verkochten goed en al ras kwam de stemming er goed in. Vooral toen Sylvia, de eigenaresse, zich had omgetrokken in een heus deerndl pakje en met de bierpullen naar buiten kwam. Tot hilariteit van alle aanwezigen.
Zo werd het al snel laat en met naar bed gaan had ik op goed geluk de juiste tent uitgezocht.
S’ochtends kregen we spek met eieren en na enkele bakjes koffie werd het jammer genoeg alweer tijd voor de terugreis.
Gauw nog even de olie controleren en tot mijn schrik was er niets meer te zien. Na meer dan 1 Liter te hebben bijgeschud wist ik ook dat ik bij terugkomst nog wel wat werk aan de Kawa had.

Groetjes uit Limburg,
Robert

Hallo Z1300 Vrienden,

Helaas is het jaarlijkse Z1300 treffen alweer voorbij. Het was ondanks een paar fikse regenbuien weer een bijzonder goed treffen, mede door de goed locatie en bijzonder aardige mensen van de Motorcamping The Rose

Gert en Sylvia ontzettend bedankt voor de goede zorg, prima eten en gezelligheid..

Helaas was de Nederlandse opkomst historisch laag, maar werd gecompenseerd de grote aantallen Duitsers en Denen, het was het jubileumjaar en tevens de laatste keer dat Mario en Ina het treffen organiseerden…

Mario en Ina ontzettend bedankt voor de afgelopen jaren.

Hierbij ook een verzoek voor de clubleden om deze organisatie over te nemen voor het jaarlijkse treffen..

Tot volgend jaar bij het volgende Nederlandse Z1300 treffen…

Groet,

Henk

Hallo Big Six fans,

Net terug gekomen van de 1e Z1300 winter meeting in Dwingeloo. Het was weer een geslaagd samenzijn met een klein clubje fanatiekelingen 🙂
Er waren zo’n kleine 20 mensen aanwezig waarvan 2 Duitse Z1300 vrienden zelfs op de motor naar Drenthe waren gekomen !
Peter moest met z’n zijspan in totaal zo’n 1200km sturen vanaf Mannheim en Thomas zo’n 500 met z’n zwarte Voyager. Echte winterharde bikers dus…..
Glenn en Willy uit Zweden hadden met de auto in totaal zelfs 1800km afgelegd om een hele gezellige avond in het altijd pittoreske Dwingeloo door te brengen !

Hier zijn de foto’s;

https://picasaweb.google.com/111121085088671129872/WintertreffenNL2012#

De prachtig getatoeerde rug van de engel(van LP Led Zeppelin) met in het Japans Kawasaki eronder en een Z1300 blok erboven is van Harry Der Belgier uit Eupen; werkelijk 1 der aller fanatiekste Z1300 rijders ter wereld !
Zijn huis is echt een Kawa 1300 museum met o.a. een compleet ter plekke opgebouwde Z1300 in z’n flat…..Ik probeer nog een filmpje te bemachtigen van de inrichting van z’n huis….

Bedankt Maurice voor de heerlijke winterkost, Albert voor de mooie en goede lokatie, en uiteraard de familie Swint met aanhang voor de ontvangst en de verzorging van de bar !

Untill next time !

GrtZ, Wilco

Beste Z1300’s,

Het is weer voorbij het jaarlijkse Z1300 treffen….Het was weer teveel van alles, teveel regen, teveel drank, teveel ballen gehakt, hamburger enz enz..

Ook niet tekort was de opkomst, minder Nederlanders, meer Duitse Z1300’s, en gelukkig ook nieuwe mensen…

Verder was alles weer prima geregeld door Mario en Ina, helaas door een technische storing heb ik niet kunnen meedoen aan de toerrit en het uitstapje met de boot.

Gelukkig kwam Bert Vonderman van SIXCENTER nog Zaterdagmiddag langs en nam mijn 1300 mee, later op de avond werd ik gebeld dat de motor Zondagochtend opgehaald kon worden. Een woord van dank richting Bert is op zijn plaats, verleden jaar had zowel Chris als Guus een probleem en ik dit jaar, zonder problemen stond Bert klaar.

Verder was de accommodatie van Albert weer prima voor elkaar, en droeg bij aan het goede treffen van dit jaar.

Een dank aan een ieder voor dit goede weekend, Mario, Ina, Albert, Hans, Ron, Dennis, Guus en Astrid, Chris, de z1300’s uit Duitsland, Belgie Zweden en ieder die ik verder vergeet….

Tot snel,

Henk

zie de foto’s

Hallo Big Six fans,

We kunnen weer terug kijken op een super geslaagd weekend der Mastodonten in Dwingeloo.
Ook de Big Six dag bij het SixCenter was weer super geslaagd met veel en mooie fietsen.
Prachtig weer, lekker eten en drinken en een hoop gezelligheid en kameraadschap.
Hier zijn de foto’s;

KawaZ1300 Meeting Dwingeloo En Big Six Day2010

Onderstaande reacties wil ik jullie niet onthouden en geven goed aan hoe goed de stemming was.
Zoals altijd hadden de thuisblijvers weer eens ongelijk….
Op naar de meeting in 2011 tijdens de TT in Drenthe!

GrtZ, Wilco

 Hoi Wilco,

Het was weer een geslaagd weekend, we waren er vrijdag avond om 22:30 uur
snel de tent opgezet en de begroetingen en natuurlijk een biertje pakken
en ouwehoeren, zaterdag ochtend ontbeten en klaar voor de toerrit,
bij het afrijden van het veld voelde de voyager toch wel heel raar aan bij nadere inspectie bleek
de achterband leeg.Lek op gezocht een piepklein gaatje aan de zijkant van de band
reparatie set er bij en een prop in getrokken en een paar patronen met lucht er in en op
naar de benzine pomp en de de boel opgepomt.
weer terug naar de brinckhorst en daar bleek dat er toch nog ergens lucht
ontsnapte ,4 x die band nagelopen met water en zeep maar niks te vinden
met vereende krachten werd het span in de lucht gehouden en het achterwiel uitgebouwd
met de hondenriem van Johan (zn hond) hebben we het wiel in een sloot laten zakken en er waren heel veel bellen te zien
toen bleek dat er een scheur in de velg zat,via bert een binnenband geregelt en met Johan en het wiel naar Nieuwleusen
waar de binnenband al lag te wachten om geplaatst te worden door Bert.
Weer snel terug naar Dwingeloo om de boel weer in elkaar te zetten
weer met vereende krachten het span omhoog en het wiel er weer in,mooi op tijd voor de bbq.
bij deze nog bedankt voor iedereen die geholpen heeft om de boel weer rijdend te maken,
Ron Dennis Henk,Astrid ,Peter en onze Arnhemmer waar ik de naam ff van kwijt ben
en in het bijzonder Johan voor het rijden naar Nieuwleusen en naturlijk Bert Vonderman
voor de super service om een binnenband te regelen op zaterdag avond.
en natuurlijk Mario en Ina voor het geslaagde treffen. En verder iedereen die we nog vergeten zijn. De Bad Luck Price heeft een mooi plaatsje gekregen !

gr. Guus en Astrid

Weer thuis heb ik net mijn prachtige handdoeken bij mijn verzameling opgeborgen en mijn trofee is bijgezet op de vitrinekast! Deze prijs (The Z1300 Fan 2010) was een echte verassing voor me en ik hoop dat we met zijn allen nog veel Z1300 plezier mogen beleven!
Gisteren nog een leuk terugritje gehad en nog een vlug afzakkertje genoten in Nieuwegein bij Opa. Ik kijk terug op een prachtig weekend met mooie opkomst en de Six day is ook vooral door de Duitsers heel positief ontvangen!

Mario en Ina, heel veel dank voor al jullie werk! Ik hoop dat je er financieel ook goed bent uitgesprongen! Zoals jullie het geregeld hebben is gewoon helemaal goed!

Tot vlug,

Hansje Onderdeeltje

p.s. aanstaand weekend met de NVZ (Nederlandse Vereniging van Zijspanrijders) op stap! Ik hoop dat Guus er ook weer bij is, dan zijn we dubbel uniek!!

Hallo Big Six fan’s,

Zaterdag 3 oktober hebben we een bezoek gebracht aan Goldwingspecialist Biker’s Best! En hoewel de vooruitzichten niet best waren qua weer hebben we het toch nog droog gehouden met alleen een “stevig briesje” onderweg….

Zo’n 10 Z1300 rijders hadden de moeite genomen om de mooie collectie van John de Weerd te aanschouwen. We werden verwelkomd door ega Karin met lekker tosti’s, champignonnesoep, koeken en een bakkie koffie. Iedereen was onder de indruk van de prachtige zaak en mooie entourage van de uitgestalde spullen. Ter plekke maakte Karin nog leuke T-shirts met zelf verzonnen Big Six teksten waarvan door velen gretig gebruik werd gemaakt. De klassieke Honda’s collectie was er 1 om U tegen te zeggen met vrijwel alle modellen uit de 70er jaren aanwezig.

Ook ÃLLE types zescilindermotorfietsen ooit geproduceerd stonden nu in de zaak! Het eigen “crossteam” met daarin 4 “Crosswings” genaamt “modderfokkers” was ook superleuk om te aanschouwen. Op Koninginnedag komen deze dikke crossers altijd in actie op de Crazy Cross in Renswoude.Het was al met al een leuke middag, en hoewel ie uit vele modellen kan kiezen rijd John vaak nog het liefst op z’n Kawa 1300 voor een ritje….

Tot Six,

            Wilco

zie de foto’s


2009 Z1300 meeting Zweden

De planing was om maandag te vertrekken richting Zweden, maar na een kort overleg zijn we op vrijdag al vertrokken met een ” inpaktijd”  van een klein uurtje was dat een persoonlijk record! Het weer was goed, en na een blik op de buienradar lag de verwachting er dat we bij Hamburg de eerste regenbui zouden krijgen. Vol goede moed op weg en veel genieten onderweg . Zoals bij sommige van jullie wel bekend veel weg opbrekingen tussen Bremen en Hamburg;als ik het goed heb dertien stuks met een lengte van gemiddeld 6 tot 7 kilometer! En ja hoor, daar kwam de regen met bakken uit de lucht en met een gemiddelde snelheid van 30 tot 40 kilometer per uur waren we al behoorlijk snel drijfnat. De moed zakte ons in de inmiddels natgeregende motorkleding, en na kort overleg besloten we dat we bij de eerstvolgende overnachtings mogelijkheid er mee zouden stoppen voor die dag, en mirakels bij de eerst komende bezinepomp zat een motel!
Al een beetje in een juich stemming de kleren te drogen bij de centrale verwarming -helaas die was uitgeschakeld- ! Wel lekker even uit eten  douchen en een lekker bed, de wekker op 4:30 uur om 5:00 uur ontbijten en vrolijk verder was het idee.

De wekker loopt af en we werpen een blik naar buiten en ja hoor; nog steeds regen, maar het plan gevolgd en gewoon vertrokken halverwege Denemarken werd het droog en wat aangenamer van tempratuur. Aangekomen in Zweden bij vrienden werd de partytent opgezet zodat het zijspan droog kon staan .Wat een luxe eerst droge kleren aan en al het natte spul te drogen gehangen, bij de kachel werden we weer een beetje mens en s’avonds zijn we naar Klippan gegaan waar Status Quo op zou treden! Klippan is “echt een dorp zoals iedereen wel kent” we zijn er op geluk naar toe gegaan want we konden geen kaarten meer bestellen, maar het geluk was met ons, we konden voor de plaatselijke voetbalclub waar ze zouden optreden nog 2 kaarten bemachtigen ! Het was echt een topavond-die heren zijn al aardig op leeftijd-maar het was aan de muziek niet te horen. Om de dagen tot de meeting te vullen zijn we nog verschillende dingen gaan doen op zondag avond rond twaalven kwamen ook Mario en Ina aan. We zijn in de buurt nog naar een speciale motor wezen kijken met een V8 roverblok erin, nou dat was echt mooi !

Wat ook in zweden heel mooi is is dat je er bij meetings kunt kijken die spontaan zijn onstaan met amerikaanse auto’s, klasiekers en motoren; dat is in ons kikkerlandje onmogelijk. En dan is ook alles goed georganiseerd met eettentjes en toiletten klasse ! Op donderdag zijn we naar de meeting gegaan en droog aangekomen het was ongeveer 40 kilometer rijden dus heel goed te doen. Daar aangekomen de tent opzetten en alle bekenden begroeten het was weer een super weerzien natuurlijk veel praten en kijken naar de favoriete motoren en er was weer veel te zien. Op vrijdag werd de toerrit gereden maar we zijn niet meegeweest, er werd regen opgegeven en we hadden alle spullen net droog en dat wilde we graag zo houden. Het weer was hardstikke mooi en eigenlijk baalden we een beetje; waren we toch maar meegegaan. In Orkeljunga, waar de meeting was, begon het te regenen en tegen de tijd dat de mensen van de toerrit terug kwamen waren ze ook kleddernat dus was onze beslissing uiteindelijk nog niet zo verkeerd.

Op zaterdag werden er spelen georganiseerd ; ook weer heel leuk opgezet, band gooien in plaats van ring gooien messenwerpen, bijlgooien en met een levende katapult waterbalonnen op doelwitten schieten. De eer van Nederland werd gered door een derde plaats van de vier teams die mee deden.De omgeving is daar ook ontzettend mooi veel bossen en aan een groot meer gelegen, wel voor je gevoel in the midle of no where….Op zaterdagavond was de prijsuitreiking en ja hoor we hadden prijs voor de langste afstand met een zijspan.

Op zondagmorgen voor het ontbijt opbreken en afscheid nemen van diegene die al wakker zijn. En ja hoor, we begonnen met regen voor de verandering van die vieze motregen waat je net goed nat van word, maar voor we Zweden uitreden was het alweer droog en verder heerlijk weer gehad tot we thuiskwamen dat was s’avonds zo rond tienen. Kortom we hebben het niet droog gehouden maar wel een superweek en een topmeeting gehad ; Zweden bedankt !

Guus en Astrid

Treffen Nederland van vrijdag 12 juni t/m zondag 14 juni 2009

te Dwingeloo

 

Alweer het zesde treffen die Mario en Ina hebben georganiseerd (en de tweede keer voor Albert). En ze hebben hun best weer gedaan! Er waren 21 motoren en 35 personen aanwezig. De aanwezigen kwamen uit Zweden, Denemarken, Duitsland en Nederland zelf natuurlijk. De eerste was er al voordat ze de borden geplaatst hadden. De eerste avond had privé kok Maurice heerlijk gekookt een pan vol macaroni en een pan vol chili con carne. Al snel waren alle mensen flink aan de alcohol. De volgende dag was het tour ritje. Iedereen moest eerst nog even bijkomen en ontnuchteren van de avond er voor. Het ritje zou eerst om 12 uur beginnen maar omdat nog niet iedereen gereed was werd dat een half uur later. Met het tour ritje waren er meerdere motoren aanwezig. Ook van buiten af. Er waren iets van 27 motoren. Hij was dit jaar wel kort omdat deze bedacht was door Tom Tom, maar wel erg mooi. Het weer was ook heerlijk. Bij terugkomst op de Brinckhof rond 14.15 uur, had Bert Vonderman van Six Center een stand opgericht met spullen betreffende de Z1300. Er waren dit jaar meer kinderen aanwezig. In totaal 7 stuks. Deze moesten bezig gehouden worden, dus toen de volwassenen aan het bbq-en waren, waren de kids vol aan het voetballen op het veld.

Na het bbq-en was de prijsuitreiking.

 

Langste afstand:

1 Göran Biberg uit Zweden

2 Kari Fernström, Vivi Petersen en Verner Christensen uit Denemarken

3 Niels ove Rasmussen uit Denemarken

 

Mooiste en enige zijspan the one and only Hans Schenk

Mooiste Voyager Albert Nieuwenhuis

En het mooiste origineel Udo Schalke

 

De laatste avond had iedereen het erg gezellig. Bijna niemand was meer nuchter. Vooral Ina en haar dochter Marijke hadden genoeg op. En veel lawaai en lol dat ze hadden! Ze kwamen boven iedereen uit.

 

De volgende dag was iedereen al weer vroeg weg. Behalve de organisatoren. Die mochten alles weer opruimen en schoonmaken.

Al met al was het een geslaagd weekend.

Op naar volgend jaar, maar dan zou het wel leuk zijn als er geen ander treffen tegelijkertijd is!

Hallo BIG SIX fans,

Afgelopen weekend was-zoals vanouds in het 2e weekend van juni-weer het jaarlijkse Z1300 treffen in Nederland.

Ditmaal voor de 2e keer in groepsaccomodatie ” De Brinckhof ”  in Dwingeloo van eigenaar en Z1300 Voyager rijder Albert Nieuwenhuis.

In deze rustige en bosrijke omgeving verzamelden zich een dikke 20 Z1300’s waarvan ditmaal 3 Duitsers, 4 Denen en 1 Zweed

Op zaterdag werd er een mooie toerrit gereden van zo’n 85 kilometer waarbij o.a. de beroemde Drentse hunnebedden werden bezocht en werd er bij terugkomst een Z1300 onderdelenmarkt verzorgd door Bert Vonderman van het Six Center. S’avonds werd er genoten van een overheerlijke BBQ (wat een lekker vlees van de locale keurslager!) en was er rond 21.30 een prijsuitreiking met prijzen voor de verst weg komende deelnemers, mooiste Voyager,Zijspan en orginele Z1300. Uiteraard kwamen de Zweden en Denen het verst weg met allemaal een gereden afstand van rond de 800 kilometer ! S’avonds was het weer erg gezellig en deed om 4 uur de laatste het licht uit…Het hele weekend was het werkelijk prachtig weer en terwijl zondag in het zuiden van Nederland de regen met bakken uit de hemel kwam was het in Drenthe nog prachtig weer en hebben we allen weer droog en heelhuids de terugweg kunnen aanvaarden.

Mario, Albert,Ina, Maurice, Henk etc,. bedankt voor het leuke weekend en tot volgend jaar ! De foto’s staan nu al online op

 www.z1300.nl !

 

Allemaal een fijne zomer en tot SIX !  Wilco

 PS; En vergeet niet aanstaande zaterdag 20 juni de 6e BIG SIX DAY te bezoeken in Nieuwleusen!

Beste Big Six fans,

Het feestje ter gelegenheid van het 30 jarig bestaan van de Z1300 is weer voorbij.
Ik kan gerust zeggen dat afgelopen zaterdag één van de meest gedenkwaardigste hoogtepunten was sinds ik me bezig houd met de Big Six! (vanaf 1990 alweer..) 

Alles zat mee; de perfecte lokatie en verzorging van Nol Bikker en z’n team, het mooie weer, de grote opkomst van ruim 50 Z1300’s, het internationale karakter; met de aanwezigheid van Fransen,Engelsen,Duitsers,Belgen en zelfs 1 Australiër. Deze man van 70 jaar jong,met 3 Z1300’s in z’n bezit, werd met z’n enthousiasme door velen meteen in z’n hart gesloten!

De mooie toertocht door het groene hart naar het veteranen treffen in Woerden en terug van zo’n 80 km ging ook zonder grote problemen (op het sneuvelen van 1 spiegel na dan..).
Bedankt nog; Hans,Harry André, Pascal, Frenk, Herman en Maarten voor de begeleiding en assistentie tijdens de toerrit.

Bert Vonderman van het Six Center had een mooi aandenken gemaakt voor het jubileum door een mooie sticker voor iedere deelnemer ter beschikking te stellen. Hij had trouwens een erg lange dag want ook de CBX clubstand in Woerden moest ie eerst s’ochtends nog even opbouwen….

In Woerden konden we de Z1300 nog even in het zonnetje zetten op het podium door wat over ons troetelkind te vertellen samen met de presentatie van de prachtige fietsen van Gerrit en Richard. Ten overstaan van honderden toeschouwers bleek de history samen met het enthousiasme en de bijbehorende luidruchtigheid van de Z1300 club best enige indruk te maken…Evenredig aan het formaat van de Big Six hoort ook een grote aanhang!

Hopenlijk is het entousiasme bij velen weer wat aangewakkerd hierdoor, en doen we het volgend jaar tijdens het jaarlijkse Z1300 treffen in Dwingeloo nog eens dunnetjes over!

Mooie foto’s zijn nu al te vinden via onze eigen website en op de website van de Engelse club!

Tot Six,
Wilco

30 Jarig Jubileum Kawasaki Z1300

Na een lange voorbereiding was het eindelijk zover, het 30 jarige jubileum van de Kawasaki Z1300 de “Big Six”!

Op deze mooie dag 20 September 2008, was het meetingpoint bij Kawasaki dealer Nol Bikker in Noordeloos. Enkele 1300’s waren al vroeg aanwezig, de grootste drukte moest nog beginnen, om 10.00 uur begon het echt binnen te lopen. Om 11.00 stonden er al gauw tussen de 40 en 50 van deze giganten op het terrein. Ook Engelsen, Duitsers Fransen ,Belgen en een Australiër waren aanwezig. Na de koffie en een welkomstwoord van Wilco was het plan om rond de klok van 12.00 in drie groepen van 20 motoren naar het veteranen treffen in Woerden te rijden.

 

Na een mooie rit over diverse dijken en een mooie omgeving, kwamen de groepen aan in Woerden, waar de Kawa’s (liefdevol opgevangen door Herman en Maarten) opgesteld op het midden terrein, er was ook een stand van de Z1300 club, waar o.a. helmen en jassen gestald kon worden.

 

Het slenteren en kijken naar de, soms, echt oude motoren, was heel interessant en deed de liefhebber van klassieke motoren het bloed sneller stromen.

 

Er was op het terrein een mogelijkheid om de motoren te beoordelen, en uiteraard kon de Z1300 niet ontbreken op dit podium, er werd gekozen voor het eerste type en het laatste type, waarbij goed commentaar werd geleverd door Wilco, zoals bekend is er altijd een competitie geweest tussen de Z1300 en de CBX zescilinder van Honda.

Enkele welgeplaatste opmerkingen en het werd al snel duidelijk dat de Z1300 aanhang het goed kon vinden in de speech van Wilco.

 

Even na drieën werd het tijd om weer af te reizen naar Nol Bikker, waar er nog een bbq zou volgen voor de mensen die zich hadden ingeschreven. Een mooi moment was het op en afrijden met alle Z1300’s op de pont van Schoonhoven. Zelfs de bemanning van een blusboot van de brandweer kon het waarderen, want met een gigantisch waterkanon spoot hij bij toen we de pont verlieten, een waterstraal de lucht in.

 

Bij aankomst in Noordeloos werd de menigte nog verrast door de aankomst van een wel heel bijzondere Z1300 van Andy Han, een totaal verbouwde welteverstaan, incl lachgas, deze werd even gestart waarbij een geluidsmeting plaatsvond, deze meting gaf ruim 114 db aan….

 

Rond 18uur werd de BBQ gestart. Met een ruime hoeveelheid vlees, salades en brood kon iedereen z’n buik rond eten. Ook van de aanwezige bar met hele schappelijke prijzen werd goed gebruik gemaakt. Na de BBQ aanvaarden nog enigen de thuisreis met een voldaan gevoel. De rest bleef overnachten op de zolder bij Nol of op het aangrenzende weiland welke omgedoopt was tot minicamping. Na nog wat genoten te hebben van wat alcoholische versnaperingen bij de 2 verwarmende vuurkorven voor de bar deed de laatste om 04uur de poort dicht en het licht uit; Nol dus….

 

De volgende dag zagen de meeste er nog niet al te fris uit maar al gauw werd iederéén goed wakker na het horen van de geluiden v.d. Z1400 Turbo Godier Genoud fiets van Parijzenaar Christian! Na uitgezwaaid te zijn door gastheer Nol en een ontbijtje bij de plaatselijke Mc Donalds kwam een einde aan een zéér geslaagd Z1300 weekend.

 

Op naar het 40 jarig jubileum!!!

Groet,

Henk