Clubleden (17)

Wil jij ook je foto bij de Clubleden: mail je foto met onderschrift naar Wilco….Wil jij ook je foto bij de Clubleden: mail je foto met onderschrift naar Wilco….

De Canadese fiets uit Limburg van Robert, en de tweede fiets


Dit is de zwarte Z1300 A2 van Fr@nk met verbrede voor en achtervelg, zeer luidruchtige(maar wat een SOUND!) 6in1, streetfighterkuipje met dubbele koplampen. Al zo’n 15 jaar in zijn bezit.

Dit is mijn KZ 1300, Henk Nillesen hbnillesen@upc.mail.nl woonachtig in Zaandam, sinds de zomer 2008 in mijn bezit, heb het nodige al veranderd, andere spiegels, andere knipperlichten, orginele uitlaat, grote tank en kuipje.


Dit is de Z 1300 van Dennis Oostenbrugge d.oostenbrugge1@chello.nl woonachtig in Zaandam.

 

 

 

De aanschaf was meer dan een “tienjarenplan”maar eindelijk is hij er. Begin jaren negentig wist ik het zeker dat er ooit een Z1300 in mijn schuur zou komen. Maar voordat ik de finaciële middelen had en een geschikte Z had gevonden, duurde het nog wel even. In Januari 2005 was het zover, de juiste fiets voor de juiste prijs! Veel rijd ik er niet mee, maar er even naar kijken is al voldoende voor “het goede gevoel”. Ik heb verschillende oldtimers maar de Z1300 is met afstand de mooiste motor. e.jaspers@hetnet.nl

Dit is de Z1300 van Ron Butter.

Hier de 3e (K)Z1300 van Maarten Kraan, 95% orgineel op de grote tank na maar die is nu eenmaal het mooist op de six. Mijn 1e Z1300 A1 is gestolen in 1990 en mijn 2e Z1300 A4 is na een aanvaring met een Opeltje Corsa (total loss!) verworden tot een langlopend project in de vorm van een Nagasaki XX1300. Al jaren niet naar omgekeken maar recent een grote aanschaf gedaan in de vorm van een volledig gereviseerd en zwart gespoten motorblok. Wie weet…………

Dit is mijn 2e Z1300, Herman Vuurens. De eerste reed ik totall loss in 1995, om vervolgens een jaar later een ZZR1100 te gaan rijden voor een paar jaar. Omdat zon ZZR niet de uitstraling heeft van de Z, heb ik toch besloten bij mijn eerste liefde te blijven die ik inmiddels ook weer 9 jaar heb. Ik ben er erg zuinig op en rijd er alleen mee met mooi weer, club/toertochten enz.
Vakantie doe ik er niet mee, omdat de Z dan ook wel eens moet misbruiken en dat is zonde.
Gelukkig heb ik niet alleen een Z1300, en kan ik dus op vakantie met een Alp of GSX R wanneer noodzakelijk.

Ik, Harry Simons (half-broer van Wilco), heb mijn motorrijbewijs in 1990 gehaald.

Ik heb eerst een Z700 gehad, maar ja,” waar je mee omgaat word je mee besmet”, dus in 1995 de BigSix gekocht. Hij is van 1980 en heeft in Canada rond getuft.

Er moest wel het 1 en ander gebeuren, maar zo ziet de motor er nu uit.

Harry Z1300

Richard,

Heb er nu een straat turbo ondergezet maten zijn niet zo extreem dan bij de dragraceturbo, rijd mooier voor normaal gebruik (meer kracht onderin).

Dit is het eindresultaat van mijn project…

Hans Kuipers

Voyager DFI injectieblok model 1983 gebruikt,achterwiel en achterbrug aangepast aan 180/55/ZR70 band (is dus letterlijk milimeterwerk),Z1000R kontje en achterlicht(hiervoor het achterframe gemodificeerd), zadel gemodificeerd a la Z1000R (maar kan nog steeds zoals origineel scharnieren!), ZRX achterschokbrekers ,goudkleurig”flake” stuur zrx2006 en bedieningsarmaturen, Z1000R spiegels en stuurkuipje, Dyna bobines en bekabeling (had ik de iridium NGK-bougies al genoemd?), Blok zwart gespoten en deksels gepoedercoat. Wielen gepolijst en goudkleur gespoten,voorvork hardverchroomd en geslepen,WP-voorvering,uit een stuk vliegtuig aluminium CNC-gefreesd voorvork stabilisator,RVS -remleidingen ,een originele “linkse”Kerker rvs/carbon demper.En natuurlijk de groene kleur met striping a la originele Z1000R maakt het geheel af.
De draadboom aanpassen om het injectieblok met z’n computer te kunnen gebruiken was nog wel het meeste werk en is een mix geweest tussen het Voyager model en 1979 A1 model.

Zoals de kenner waarschijnlijk al is opgevallen is het ongewijzigde(!) frame gebruikt van een 1979 Z1300 A1 en is het passen en meten geblazen geweest om zowel het blok, origineel luchtfilterhuis en alle elecktronica inclusief brandstofpomp in het bestaande frame te bouwen.

Quote Marc:om een Z1300 te maken in een Z1000R ELR costuum, maar gemaakt naar maatstaven van die tijd, gebruik makend van materialen uit onze tijd  is de hele drijfveer geweest van dit “Z-project”.
Ik prijs mijzelf dan ook gelukkig dat ik dit heb kunnen doen tezamen met vrienden,de ABN en Hertog-Jan.

Z1300 A3 van Peter Borreman

Deze Z1300 A3 is van Harm Jan uit Loosdrecht. Een groot Z1300 liefhebber en al een aantal jaren bezig om zijn ideale special te realiseren.
Harm Jan reed al een Z1300 met Turbo in 1984 ! Na jaren geen motor gehad meer te hebben heeft ie sinds 7 jaar het virus weer helemaal te pakken. Hoog op de verlanglijst staan nog een upside-down voorvork en uiteraard weer een Turbokit !

De Z1300 DFI van Dennis Vissers

Zins kort ben ik de eigenaar van een z1300 uit 1980
Frits

 

Deze zomer enkele mooie tochtjes gemaakt met de Z1300 DFI
Ben bijzonder in mijn nopjes met deze fantastische motor.
Gaat nu weer in de winterslaap.
groeten, Jan Bloemberg