Wil jij ook je foto bij de Clubleden: mail je foto met onderschrift naar Wilco….Wil jij ook je foto bij de Clubleden: mail je foto met onderschrift naar Wilco….
De Canadese fiets uit Limburg van Robert, en de tweede fiets
Dit is de zwarte Z1300 A2 van Fr@nk met verbrede voor en achtervelg, zeer luidruchtige(maar wat een SOUND!) 6in1, streetfighterkuipje met dubbele koplampen. Al zo’n 15 jaar in zijn bezit.
Dit is mijn KZ 1300, Henk Nillesen hbnillesen@upc.mail.nl woonachtig in Zaandam, sinds de zomer 2008 in mijn bezit, heb het nodige al veranderd, andere spiegels, andere knipperlichten, orginele uitlaat, grote tank en kuipje.
Dit is de Z 1300 van Dennis Oostenbrugge d.oostenbrugge1@chello.nl woonachtig in Zaandam.
De aanschaf was meer dan een “tienjarenplan”maar eindelijk is hij er. Begin jaren negentig wist ik het zeker dat er ooit een Z1300 in mijn schuur zou komen. Maar voordat ik de finaciële middelen had en een geschikte Z had gevonden, duurde het nog wel even. In Januari 2005 was het zover, de juiste fiets voor de juiste prijs! Veel rijd ik er niet mee, maar er even naar kijken is al voldoende voor “het goede gevoel”. Ik heb verschillende oldtimers maar de Z1300 is met afstand de mooiste motor. e.jaspers@hetnet.nl
Dit is de Z1300 van Ron Butter.
Hier de 3e (K)Z1300 van Maarten Kraan, 95% orgineel op de grote tank na maar die is nu eenmaal het mooist op de six. Mijn 1e Z1300 A1 is gestolen in 1990 en mijn 2e Z1300 A4 is na een aanvaring met een Opeltje Corsa (total loss!) verworden tot een langlopend project in de vorm van een Nagasaki XX1300. Al jaren niet naar omgekeken maar recent een grote aanschaf gedaan in de vorm van een volledig gereviseerd en zwart gespoten motorblok. Wie weet…………
Dit is mijn 2e Z1300, Herman Vuurens. De eerste reed ik totall loss in 1995, om vervolgens een jaar later een ZZR1100 te gaan rijden voor een paar jaar. Omdat zon ZZR niet de uitstraling heeft van de Z, heb ik toch besloten bij mijn eerste liefde te blijven die ik inmiddels ook weer 9 jaar heb. Ik ben er erg zuinig op en rijd er alleen mee met mooi weer, club/toertochten enz.
Vakantie doe ik er niet mee, omdat de Z dan ook wel eens moet misbruiken en dat is zonde.
Gelukkig heb ik niet alleen een Z1300, en kan ik dus op vakantie met een Alp of GSX R wanneer noodzakelijk.
Ik, Harry Simons (half-broer van Wilco), heb mijn motorrijbewijs in 1990 gehaald.
Ik heb eerst een Z700 gehad, maar ja,” waar je mee omgaat word je mee besmet”, dus in 1995 de BigSix gekocht. Hij is van 1980 en heeft in Canada rond getuft.
Er moest wel het 1 en ander gebeuren, maar zo ziet de motor er nu uit.
Harry Z1300
Richard,
Heb er nu een straat turbo ondergezet maten zijn niet zo extreem dan bij de dragraceturbo, rijd mooier voor normaal gebruik (meer kracht onderin).
Dit is het eindresultaat van mijn project…
Hans Kuipers
Zoals de kenner waarschijnlijk al is opgevallen is het ongewijzigde(!) frame gebruikt van een 1979 Z1300 A1 en is het passen en meten geblazen geweest om zowel het blok, origineel luchtfilterhuis en alle elecktronica inclusief brandstofpomp in het bestaande frame te bouwen.
Z1300 A3 van Peter Borreman
Deze Z1300 A3 is van Harm Jan uit Loosdrecht. Een groot Z1300 liefhebber en al een aantal jaren bezig om zijn ideale special te realiseren.
Harm Jan reed al een Z1300 met Turbo in 1984 ! Na jaren geen motor gehad meer te hebben heeft ie sinds 7 jaar het virus weer helemaal te pakken. Hoog op de verlanglijst staan nog een upside-down voorvork en uiteraard weer een Turbokit !
De Z1300 DFI van Dennis Vissers